1 augustus

Omdat het in België altijd erg lang duurt voor Sint-Hubertus de stambomen klaar heeft maakte ik me eigenlijk geen zorgen... Het eerste nest vond ik het een beetje vreemd dat zoiets relatief eenvoudig zo lang kon duren maar nu begrijp ik dat het een wat onderbemande vzw betreft dus we zullen het ze maar vergeven en meestal zijn de stambomen wel klaar tegen dat de pupjes 6 maand zijn dus zo lang wachten is het eigenlijk niet. Maar nu blijken de papieren van de Jengapupjes niet te zijn aangekomen! Lang leve de Belgische post! Ik gebruik de post dus uitsluitend voor Sint-Hubertus en nieuwjaarskaarten naar een paar enkelingen die graag iets fysieks op de kast zetten en zelfs tijdens 1 van deze zeldzame momenten lukt het ze nog om een stuk verloren te laten gaan!  Wel niet mooi van Sint-Hubertus om te dreigen met een boete.... gelukkig is deze brief wel aangekomen of ik had van niets geweten. Heb ze direct een scan van het aanvraagdocument doorgemaild en hopelijk komt het allemaal snel in orde.

2-10 augustus

Even minder tijd gehad om zaken op te schrijven maar er is wel vanalles gebeurd. Op de hondenschool heeft Pili kennis gemaakt met Otka (paars van vorig jaar) en dat verliep zeer goed. Otka is zeer goed met puppies, superknap en luistert ook heel goed naar haar baasjes: soms vind ik het jammer dat ik ze niet gehouden heb maar nu zo formidabel terecht is gekomen ben ik best tevreden.

Pili heeft ook een dagje diaree gehad want Bart had zijn potje vis in blik op tafel laten staan maar die vis stak in olie..... yep.... we hadden snel ontdekt wie de vis van tafel heeft gesleurd. FOEI PILI ;)

In de hondenschool doet ze het super, het is de gehoorzaamste hond van de 4 (tot nu toe)

We hebben ook voor de eerste keer grote wolvarkens besnuffeld: in 't begin had ze heel veel schrik maar toen ze zag dat ik en de 3 volwassen honden rustig bleven is ze toch durven dichterbij komen en heeft ze ze nieuwsgierig doch voorzichtig besnuffeld - flink zo.

Ze is ook opnieuw ontwormd geweest en ik geef ze nu regelmatig reeds maar 2 ipv 3 maaltijden per dag.

Nu dat Pili nog zo hard groeit zijn alle wandelingen wat ingekort maar we willen de rest natuurlijk ook niets ontzeggen dus regelmatig neem ik eens een hond apart om eens lekker te hollen in 't veld of om er met eentje alleen een grote wandeling te maken. Die persoonlijke tijd met de opperalfa teef vinden ze super natuurlijk ;)

11 augustus

Joepie de stambomen van de Kayennepupjes zijn aangekomen! Vanaf komend weekend zullen we ze naar de pupbaasjes gaan brengen. Sommigen heb ik al 3 maand niet meer gezien dus ik ben wel benieuwd naar hun evolutie :)

12 augustus

Bij Thor geven ze nu ook een reeks doggydance lessen aangepast aan pupjes en Louis vertelde me woensdag dat er plaatsen vrijgekomen waren dus heb eens meegedaan. Het ging goed: Pili vond het heel leuk en had alle oefeningen snel door. Ik ben natuurlijk alle benamingen al terug vergeten, flip flop, pootjes hoog, back, turn. Volgende keer papier en bik meenemen om alles te noteren dus :)

18 augustus

De afgelopen dagen had ik verlof en zijn we al een paar stambomen gaan brengen naar Phoebe (zwart) Pixar (leger) en Pringles (Jarco - Zilver) Alle 3 zijn ze goed terechtgekomen en zien ze er supergelukkig uit. Phoebe woont bij haar tante Luna en het zijn zoals gehoopt en verwacht goede vriendinnen geworden. Pixar was wel grappig omdat hij eerst zo blij was Pili te zien dat hij mij niet eens zag staan! Zijn nieuwe familie is in volle verf & verhuismodus en hij zal binnenkort in een tof huis met toffe tuin -in wording- wonen :)

Jarco woont bij puppymagneet Paul en komt heel goed overeen met kleinzoon. Hij is heel sociaal en de knuffel van de wijk geworden.

Nu krijg ik helemaal geen foto's meer online.... ga het binnenkort eens bestuderen want het hele leuke foto's van de nu 5 maand oude pupjes :)

19 en 20 augustus - Luxemburg

De eerste 2-daagse uitstap met Pili erbij is goed verlopen. Via dogsincluded hebben we een hondvriendelijk hotel gevonden waar de 4 honden welkom waren. Niet simpel want de meeste hotels vinden 1 hond zowat de maximum. Nu ja na een hele tijd surfen en vergelijken een kamer geboekt bij Auberge op der Bleech in Mersch. Voor alle veiligheid een schadeverzekering bij geboekt want met een pup van 5 maand op hotel houdt toch wel een zeker risico in.

De reis ernaartoe verliep vlekkeloos, niemand is ziek geweest en sinds ons uitstapje is Pili ook niet meer ziek dus een aanrader om het misselijk zijn af te leren :)

Het hotel hadden we snel gevonden maar de ontvangst viel wat tegen... ze vonden ons eerst niet terug, het stonk er naar sigarettenrook en de mensen waren erg loom en ongeïnteresseerd. Tonen ze ons onze kamer (we hadden de honden in de auto gelaten) bleek de enige toegang een open wenteltrap van 3 meter hoog te zijn en de kamer voorzien van tapijt. Het was wel een hele grote kamer met een chique badkamer met knappe douche.  Soit we laten onze slaapspullen etc in de kamer en gaan wandelen met de honden want daarvoor waren we gekomen. Niet simpel puppyproof wandelingen vinden want Pili mag natuurlijk nog geen uren aan aan stuk lopen dus het moesten korte doch mooie wandelingen worden. En of we die gevonden hebben! http://www.mullerthal.lu/nl is een aanrader voor mensen met een pup of kleine kinderen die nog niet lang mogen stappen :)  De parking is gelegen aan het begin van de wandeling en via een prachtig kronkelend paadje passeerden we steile prachtige rotsformaties, een mooi bruggetje met waterval en konden we op het eind een gezellig terrasje doen. De honden zijn superbraaf geweest. Aan het terrasje kregen ze spontaan water aangeboden wat altijd fijn is.

Daarna zijn we naar een winkel geweest om een dweil en tapijtkuisproduct te kopen want Pili kent geen tapijt en ik had wat schrik dat ze het tapijt als gras ging beschouwen.....

Nu was het nog mooi weer en gingen we een 2de wandelingetje maken in Beaufort. Daar is een mooi kasteeltje en zijn er heel veel prachtige wandelingen te maken. Prachtig! 1 van de mooiste gebieden waar we ooit al geweest waren, tof met het riviertje, overweldigende natuurpracht en goed beloopbare weggetjes.

's avonds lokaal iets gaan eten en dan met de honden naar boven naar onze kamer. Amai amai want een onderneming! Bart omhoog met de 3 volwassenen, ik ging Pili naar boven dragen. Op 1/3de van de trap kreeg Jenga schrik en wou ze terug naar beneden, Bart laat ze los en Jenga schuift de wenteltrap naar beneden! Harissa en Kayenne hadden gelukkig geen schrik. Jenga had schrik gekregen en ik heb ze dan aan haar halsband trap per trap naar boven gesleurd haast. Ze heeft wat gepiept maar gelukkig vertrouwt ze me voldoende om toch mee te lopen. Nu de grote test: zal Pili al dan niet proper blijven? Voor alle veiligheid om 1:30 nog even mee naar buiten geweest en dan ik terug rond 6:40. Ze is proper gebleven :)

Ik ben tussen 7 en 8:15 nog even met Kayenne en Jenga naar het kasteeltje daar gewandeld wat een mooie beklimming was maar het kasteel zelf ging pas open om 10u dus we hebben enkel de buitenkant kunnen zien :)

De honden naar beneden was ook weer een uitdaging. Eerst ik met Harissa en Pili, ik droeg Pili en Harissa liep de trap af: geen probleem. Maar dan met Jenga en Kayenne..... ik liet ze beiden los en Kayenne was geen probleem maar Jenga liep terug naar de kamer. Kunnen lokken en dan stap per stap samen naar beneden gegaan: laat ik ze los en schuift ze toch niet in haar haast de laatste 5 trappen af! Gelukkig zonder veel erg. Intussen was Kayenne, lichtelijk overmoedig en onbevreesd als zij is al de trap nog een keer op en af gelopen.... hahaha.

Ook een klein nadeel was dat we niet voor 8:30 konden ontbijten.... ik had liever 8u gehad maar dat vonden ze te vroeg. Het ontbijt zelf was lekker: verse croissantjes en pistolets met kaas en 2 soorten vlees maar de eigenaar zat daar 4 meter verder te roken! Wij waren de enige gasten die ochtend dus ik vind dat wel lomp om te roken als er klanten roken. Ook werden we goed in de gaten gehouden en werd het servies en voedsel direct afgeruimd.... Met het meisje even gesproken en zij kloeg wat over het gebrek aan klanten... tja  hoe zou dat nu toch komen....

Dag 2 zijn we locaal nog een klein wandelingetje gaan maken en teruggereden via Bouillon. Daar is het prachtig om te wandelen maar met de pup zijn we gewoon ter plekke gebleven en hebben we ze eens laten pootje baden in de rivier en zijn we erna iets gaan eten: gezellig :)

Het was een toffe en mooie uitstap en de honden hebben zich goed gedragen.

21 augustus

Vandaag zijn we de stambomen van Aiko (teef blauw) en Milan (reu Bruin) gaan brengen. Pili mocht mee en het was tof om iedereen nog eens terug te zien. Pili herkende haar zus en broer en ze hebben leuk gespeeld. Aiko is -zoals alle pups- een stuk witter en ze hebben tof samen gelopen. Milan is een hele andere hond geworden. Hij was 1 van de fellere pupjes en had nood aan iemand met ervaring. Ik was dan ook heel blij dat hij terecht is gekomen bij mensen die reeds een assistentiehond hebben opgeleid en zeer consequent zijn: iets waar Milan nood aan heeft om te vermijden dat hij de leiding zou overnemen.